PPGAV’s 40th anniversary
DOI:
https://doi.org/10.60001/ae.n49.3Abstract
The interview, which pays tribute to PPGAV on the 40th anniversary of its creation, was divided into two parts. In the first part, held on May 12 in the Laranjeiras neighborhood, Angela Leite Lopes, Paulo Venancio Filho, Rogério Medeiros, and Ronald Duarte gave their testimonies. In the second part, on June 2, at the School of Fine Arts, professors Maria Luisa Luz Tavora and Sonia Gomes Pereira gave their testimonials. The interviewers on both occasions were André Leal, Carlos Azambuja, Felipe Scovino, and Rogéria de Ipanema. In the end, the document brings together narratives, experiences, and transformations that recount the creation of the program and its activities, as well as the history of the School of Fine Arts. The transcription of the first part of the interview, conducted by Hansen Braga and Hellen Alves Cabral, had technical assistance from Danielle de Oliveira Cardoso Joia. It was edited by Carlos Azambuja and Felipe Scovino. Claudia Bartoly and Marilene Maia transcribed the second part, and Felipe Scovino edited it. Both meetings were filmed and photographed by Carlos Azambuja and Raphael Czamanski Pizzino.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Arte & Ensaios

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).